Zimní Slunovrat 21122021

od | Ostatní, Záznamy z homeopatických experimentů

DATUM: 19.12.2021, Zapsala: MUDr. Erika Goetzová

Technická poznámka: zápis je činěn simultánně během triturace, prakticky „doslova“, aby byla zachována autentičnost situace, poznámky v závorkách psané kurzívou vysvětlují okolnosti situace, vsuvky psané velkými písmeny jsou naše interpretace toho, co jsme pochopili, a jsou zapsány po dokončení triturace.

Vše prožité během experimentu odráží energii triturované substance tak, jak rezonuje s námi lidmi. Člověk nacházející se v situaci podobné té, jež jsme prožili během triturace, může vytvořený lék použít dle pravidla: léčíme podobné podobným – similia similibus curantur (přístup k léčbě formulovaný Hippokratem, Paracelsem, Hahnemannem).

Pokus je veden tradiční metodou ředěním substance v třecí misce, nosič je sacharum lactis (čistý mléčný cukr).

Úvod: Během slunovratového rituálu jsme připravili popel ze suché větvičky jedle a čerstvě ustřiženého pelyňku brotanu a šalvěje lékařské. Smíšený popel jsme vložili do triturační misky. Byliny nebyly zvoleny náhodně, byly vybrány na základě indicií ze šamanské cesty konané během přípravy na Slunovrat. Pelyněk brotan patří k známým vykuřovadlům, jeho vůně při roztírání čerstvé natě může dle Hildegardy z Bingenu „aktivovat melancholii a zuřivost a způsobit trýzeň v hlavě“. Může nám tedy pomoci setkat s potlačenými emocemi a pochopit je. Šalvěj lékařská (salvia officinalis) nese ve svém latinském názvu sloveso salvare, což znamená zachránit, spasit, ochránit, její blahodárné (obvykle pročišťující) účinky na lidský organismus jsou známé. Jedle je krásný strom, dle Hildegardy z Bingenu symbolizuje statečnost či sílu ducha, kterou jistě budeme nadcházející rok potřebovat.   

————————————————————————————————————————- 

POMÍJIVOST JE NEKONEČNÁ

1. CUKR                                              

TŘENÍ 6‘:

„Je to krásné a šedé.“

„Takové pěkné, kypré, radostně se to tře, je to takový radostný, byť se zdá, že rostlinu destruujeme, je v tom radost.“

„Je to popel, ukončení.“

„Popel z některých bylin se používá k zastavení krvácení.“

„Nebojme se ukončovat.“

„To souvisí i s lpěním.“                                              

[DESTRUKCE NENÍ SMUTNÁ, MŮŽE BÝT I RADOSTNÁ]

[NĚCO STARÉHO ODCHÁZÍ, ABY MOHLO VYRŮST NĚCO NOVÉHO]

[DEMOLICE DESTRUKCE DEMIŽON…]

SEŠKR. 3‘:

„My ty zrna počítáme.“(myšleno v přesýpacích hodinách)

„Ty jsi říkala něco o zpomalení?“

„Jsem, jsem. Jsem taková pomalejší ke stáru.“

„Je to takové klidné.“

„Takové už spálené.“

„Já tě vidím, jak jako popel odpočíváš v urničce.“

„Mně umřel nedávno táta. My jsme ho doprovázeli, umřel doma, bylo to radostný.“

„U nás se taky umíralo, ale bylo to těžký, tam je těžký nepřijetí druhé strany bytí.“

TŘENÍ 6‘:

„Neolizovat.“

„Ale kafe si tím zamíchat můžu.“

„Hm.“

„Copak?“

„Něco mi teď zapadlo. Zapadá to do sebe.“

„Bylo to zajímavý, jak se mísily dva protiklady (popel a bílý cukr).“

„Žížala, jak tam sedí ohnutá.“ (Odkaz na šamanského průvodce ze spodního světa.)

„Bolely mě nohy.“

„Bolelo mě to zašitý na hlavě.“

[MÍSENÍ PROTIKLADŮ]

SEŠKR. 3‘:

„Vytahuje se něco starýho.“

„Mně něco přestalo bolet – záda mě přestaly bolet.“

„Hovoříte o konci, musí tam být i začátek.“

Debata o výběru termínu dnešního setkání.

„Termín zbyl.“

„Oni se sem vnutili.“                                      

[NECÍTÍ SE TÍHA TÉ HMOTY, NENÍ TAK VÝRAZNÁ TĚŽKOST ŽIVOTA]

[CÍTILA JSEM TAM MLÉČNOU DRÁHU – HVĚZDY – TRANSFORMUJEŠ SE]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+2. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Vyhodili mě ze středového místečka.“

„Musím sedět jinde.“

„To je taky o lpění.“

„To je trochu autismus.“

„Holčina začala chodit cvičit mezi Sokolky. Přišla stará Sokolka, stoupla si před ní a řekla jí: „Už 30 let stojím na tomto místě!“

„Občas je dobrý to změnit.“

[POMÍJIVOST / LPĚNÍ]

[NESPÍME, TIŠE JSME SE POSUNULY]

SEŠKR. 3‘:

Běží diskuse okolo otáčení hodin.

„Mladší musí poslouchat starší.“

„Krásně odlehčená nálada.“

„Je příjemné, že je dnes vítr.“

Připomínám, že vše prožité 24h před a po trituraci, může mít souvislost s tímto procesem.

„Včera jsme se nechali týrat.“

„Někdo původem z Ukrajiny tady umřel, nechal se spálit, popel poslali tajně na Ukrajinu. Zvlášť poslali doprovodný dopis, který však dorazil později, než popel. Mezitím zkoušeli zjistit, co to dorazilo. Zkoušeli jej například jako koření do polévky. Pak teprve dorazil doprovodný dopis s vysvětlením.“

„Všechno dobré přijde z Ruska.“

[VYPRÁVÍ SE, JAK VYSVITLO SLUNCE NA MILEŠOVCE.]

[VYPRÁVÍ SE O OYBINU, JAK SE ROZEVŘELA CESTA NA NEBI.]

[STAČÍ CHVILKU ČEKAT A POZOROVAT.]

TŘENÍ 6‘:

„Máme doma klasický chlebník. Chtěli jsme se nasnídat a vidím, chlebník krásně vyplnila naše kočka. Dvě hodiny tam prodlévala. „Holka, jak tě mám namazat máslem?“, říkám jí.“

„To je dobrý námět na konstelace.“

„Kdyby se sežral předek, všechny rodové záležitosti zpracuješ.“

„Popel se nesmí posílat.“

„Někomu se během povodní ztratila urna s popelem jeho matky. Popisoval to následovně: „Tady někde byla matka, aspoň se podívala do světa.“

„Také někdo vyprávěl, jak se po povodních objevil zakopaný kůň.“

SEŠKR. 3‘

„Nesmíš ani psa rozptýlit.“

„Na některé věci se člověk nesmí ptát.“

„Vracíš to přece tam, odkud jsme vzešli.“

[TÉMA SMRTI, ZPOPELNĚNÍ S LEHKOSTÍ A HUMOREM]

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+3. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Žížala dokáže překonat všechno, nepotřebuje žádný druhý pohlaví.“

„Tak to já zase jo.“

Prohlíží se vypitvaná sušená žížala a hovoří se o jejím terapeutickém použití.

„Hezky to zní ta miska.“

Ještě pokračuje diskuse o používání žížaly v tradiční čínské medicíně, v staré ruské medicíně (naložena do petroleje).

SEŠKR. 3‘:

„Kotvení (uzemňování) se žížalou.“

Povídáme si o účincích homeopatické žížaly.

TŘENÍ 6‘:

„Jak lze léčit Bechtěreva.“

„Zábaly z třezalkového oleje – na ploténky. Lze i na kolena. Zábaly opravují chrupavky.“

„Třezalka – symbol letního slunovratu.“

„Mrtví nahoře se tomu už smějou.“

SEŠKR. 3‘:

Diskutujeme, kolik lidí se sem vejde.

[VEJDOU SE SEM VŠICHNI, CO PŘIJDOU.]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C1

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

+4. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Řeší se termíny kurzů.

Hovoří se o homeopatických prostředcích na očko. Někdo používá homeo sanqinaria, pinus, divok (=kovid), lze pálit thuji, z popela vytvořit homeo.

SEŠKR. 3‘:

Zmatek, mnoho mluvení, nehlídáme čas.

Hovoří lidé mezi sebou, nikoliv dohromady.

Téma – inhalace pinie – roztahuje plíce.

Pryskyřice z borovice se ve vodě se nerozpouští.

„Měla jsem jí na mističce, moc to nevonělo.“

„Ona se rozpouští v alkoholu. Musíš ro opatrně zahřívat. Mohlo by to bouchnout.“

TŘENÍ 6‘:

„Přijde mi, že ten prášek je lehkost.“

„V popeli je nadhled, moudrost.“

„Je jednou z čeho pochází.“

„Zajímal by mě popel z thuji, z trnky či hlohu.“

„Povídáme si o trnech.“

„Potřebovali bychom, kdyby den měl více hodin.“

„Kdyby nás odnaučili spát.“

„Možná nechodit do práce bych zvolila.“

„Potřebovala bys sponzora.“

„Pak bychom taky nebyly spokojené, říkaly bychom si: „Furt jenom triturujeme, kdybychom tak šli někam do práce.““

[NADHLED]

SEŠKR. 3‘:

Vypráví se o řezbáři, co vyráběl lžíce z různých druhů dřev, jaká to byla nádhera.

„Z Ruska jsem si přivezla malovaný misky, ale bála jsem se z nich jíst, bůhví, čím je to malovaný,

jestli to není jedovatý.“

„A teď – vezmeš si kuličku, pojíš z misky.“

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+5. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Znovu se vracíme k trituraci třezalky na letní slunovrat, prožitek deprese, jdeme do tmy, po letním slunovratu.

„Deprese hezký slovo, jak secese, de – pres.“

„Každý den se pohřbívá.“

Diskutuje se vyrábění tinktury z břízovníku.

„Zajímá mě ta část, kde houba prorůstá houba stromu, zajímalo by mě to pomezí.“

„Co má bříza za účinky?“

SEŠKR. 3‘:

„Bříza pracuje s lymfou, s vodou.“

„Bříza rychle roste na náletech.“

„Paradoxně patří mezi chráněné stromy.“

„Ujme se v okapu, ale když jí zasadíš, tak se ti nepřijme.“

„Ví, kde je voda.“

„Čerstvý listy – zelená, šťavnatá barva.“

„Listy lepily, když jsme je sbírali.“

[BŘÍZA JARO ROZKVĚT ŽIVOTA, NENÁROČNOST]

[DISKUTUJEME DĚTI, MLADÉ LIDI, ZDA-LI JSOU NENÁROČNÍ ČI POTŘEBUJÍ SPECIÁLNÍ PODMÍNKY]

TŘENÍ 6‘:

„Šly jsme s kamarádkou na párty, měly jsme s sebou šampus, nejprve jsme posbíraly břízovník, pak ještě hlívu do papíru od šampaňského jsme nasbíraly“

Téma – fretka.

„Jakási zuřivost je tady.“

SEŠKR. 3‘:

„Nehlídáš čas.“

„Ty‘ s mě zmátla.“

„Hlídat čas je naprosto nepotřebné.“

„U popela už je to jedno.“

„Kamarád běhá 100 km denně, „až umřu, z mého popela uděláte přesýpací hodiny“, říká, „já se potřebuju hýbat“.“

„Kdo běhá, má problém.“

„On má opravdu problém.“

[ČAS, SPĚCH, DŮLEŽITOST/NEDŮLEŽITOST]

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+6. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Nešahej mi do toho, já to hlídám.“

„Ručičky na budíku neurychlíš.“

„Čas je relativní.“

„Jako v té pohádce – otočit postel nohama k oknu.“

„Čáry máry se Zemanem.“

„Myslím, že to není on (o prezidentovi), že má dvojníka.“

[OŠULIT SMRT]

SEŠKR. 3‘:

„Kam spěcháte?“

„Zas někdo nezavřel na záchod.“ (Je slyšet, jak si někdo nalévá pití.)

„U nás mají problém návštěvy, my tam nemáme dveře.“ (na toaletu)

„Pouštím jim hudbu.“

„Dcera mě to naučila.“ (nemít dveře na tuto místnost)

Pamatuji se, když za mnou haranti lezly na záchod

[ZÁCHOD – NĚCO PUSTIT NEPOTŘEBNÉHO, INTIMNÍ CHVÍLE, KOMPOST]

[UMÍRÁNÍ I VYLUČOVÁNÍ JSOU INTIMNÍ CHVÍLE]

TŘENÍ 6‘:

„Když chodíme na procházku, nosíme si pytlíky na kapesníčky.“

„Když jsou davy lidí, nemůžeš si dojít na záchod.“

„Zdál se mi sen o cestě, když jsi na druhé straně, všechno je jasný, když vstoupíš na tento svět, cesta se ztratí.“

„Já se pomalu transformuju do popela, už zpomaluju, za chvíli začnu uhelnatět.“

„Až hory se převalí, změním se v uhlí… Ráda poslouchám Radůzu.“

[VYLUČOVÁNÍ – NĚCO ODCHÁZÍ]

[PŘED LIDMA TO NEJDE, POTŘEBUJEŠ ZALÉZT DO SOUKROMÍ]

[VE STARÝCH KMENECH ČLOVĚK SI ODEŠEL A NĚKDE SI V SOUKROMÍ UMŘEL.]

[LIDI ČASTO NEMŮŽOU PROPUSTIT SVÉ UMÍRAJÍCÍ PŘÍBUZNÉ.]

SEŠKR. 3‘:

„To si člověk ani pořádně nezatře.“

„Je fakt, že, když se teď peče, tak si to člověk vynahradí při zadělávání těsta.“

„Navštívili jsme výstavu betlémů.  Byly tam tradiční ozdoby z korálků, viděly jsme tkaní ubrusů, malované skleničky. Koupila jsem si krásný keramický mísník.“

„Já furt to dělám v umělohmotném mísníku.“

„Přidala jsem si fb stránku sklárny Anín, dělají krásné věci.“

[KRÁSA]

[KRÁŠLÍ SE I MRTVÍ, DÁVÁ SE JIM NĚCO NA CESTU.]                                    

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C2

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

+7. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Já teprve přijdu na řadu.“

„Fouká pěkně.“

„Já bych chtěla, aby napadl sníh.“

„Asi tak v pátek v poledne.“

„Kolik cm?“

„20 cm“

„Dojely bychom na Šumavu, zaparkovaly bychom, pak by napadlo, pak bychom jen vyjely.“

„Vozíme si běžky a nic.“

„To máte blbý termíny.“

„Vánoce na horách, když je sníh, to je krása.“

[TERMÍNY, ČAS…]

SEŠKR. 3‘:

„Je to krásně heboučký.“

„Je to jak prašánek.“

„Prašan zadělá to staré.“

„Já bych se připojila (ke kávě).“

„Já bych si s dovolením také vzal.“ (viz Cimrman)

TŘENÍ 6‘:

„Je dobré, že jste udržely bystrost.“

„Na začátku tady byl systém, teď je tu totální chaos.“

„Každý se baví s někým jiným.“

„Vaří se káva, obdivují se misky.“

„Zmatek, chaos, veselí.“

SEŠKR. 3‘:

„Umělecká škola nakupuje pro děti tzv. pivní set (stolečky a lavice).“

„Laďte se na urničku.“

„Popel, kam dáme…“

„Budeme odpočívat v pokoji.“

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+8. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Třela jsem 20 min polevu na perníčky.“

„Nejde to ošulit na 15 min, protože to pak nezasychá.“

„Recept: bílek bez poutek a 20dkg moučkového cukru (prosátého), lžička citronové šťávy.“

Téma balení dárků.

„Mě to baví.“

„Já bych dělala něco jiného.“

„Šiju pytlíčky každému, dárek je v pytlíčku, pytlík může celý rok používat.“

„Příští rok našiju jen ty pytlíky, už nebudu mít peníze na dárky.“

„Máme zásoby látek.“

„Já šiju z látek ze sekáče, ráda dávám věcem druhou šanci.“

[ČAS NEJDE OŠULIT. ČAS NEOKECÁŠ]

[RECYKLACE, POPEL JE RECYKLCE]

[ZÁNIK JE PŘEMĚNA]

[KOLAPS JE TRANSFORMACE]

[SMRT – ANDĚL TRANSFORMACE]

[ŽÍŽALA – NEZNIČITELNOST, ŽÍŽALA TRANSFORMUJE VŠE NA PŮDU]

SEŠKR. 3‘:

Téma vyrábění dárků.

Někomu se líbí svíčka položená na poličce.

„Ta svíčka nechce jít k dalšímu majiteli!“

„Ty máš ale divný myšlenky, mě by to ani nenapadlo.“

TŘENÍ 6‘:

„V jaké jsme potenci?“

„C3“

„Zapálila jsem adventní svíčky a hned jsem je sfoukla. Šetřím.“

„Jen jí zapálím a sfouknu.“

„Vyráběla jsem adventní věnec z mechu.“

„Děláme adventní věnec.“

„Něco stříháš, dáváš to do kola.“

Smích …prakticky stále.

Brebentění.

SEŠKR. 3‘:

Povídáme si o trituraci zlata, de facto se jednalo o telurid zlata.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+9. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Vyprávím dětem pohádky o Pegasovi. Vyprávěla jsem jim, jak jsme letěli s Pegasem nahoru a navštívili jsme tam ty mrtvé, oni byly v pohodě.“

Vzpomíná se na příjezd do této bylinkové skupiny. „Představila jsem se, čekala jsem, jak se budu učit o bylinkách. Byla jsem jak v Jiříkově vidění.“

„A do toho se vyndala sušená menstruační krev.“

„Já jsem hlavně říkala, že mi všichni připadají hodně prdlí, ale je to hezký, líbí se mi to.“

SEŠKR. 3‘:

Celou dobu panuje veselá nálada.

„Nikdo mě nerespektuje.“

„Jak švýcarský hodinky.“

„Já si s vámi hezky odpočinu.“

„Přijedeš domů a řekneš: „Vemte si děti kuličku z popela, zavolám Pegase a dáme si pohádku.“

„Děti jsou fascinování smrtí.“

„Děti například zkoumají, jak se to tělo vejde do urny.“

„Moje vnučka řešila, jak se vejdou do malého hrobečku.“

„Jsi na tom bita.“

„Je to nějaký zasedlý.“ (Nespokojenost s trituračním nástrojem, který je zrovna na řadě.)

TŘENÍ 6‘:

„Družili jsme se na hrobech.“

„Většina lidí umře ve stejný den či měsíc jako se narodili.“

„Když jsem se učila numerologii, chodila jsem na hřbitov.“

„Je mi příjemně na hřbitově.“

„Je tam svatý klid.“

Vypráví se, jak umřel pejsek.

Po semináři o diagnostice z jazyka, kde jsem viděla duchy na jazyku, jsem teď obezřetná na hřbitově.“

SEŠKR. 3‘:

„Dříve jsem říkávala: „Nikdy nechci do hrobu, chci rozprášit, jsem klaustrofobik. A teď chodím ráda na hřbitov za svýma rodičema. Tak jsem řekla, ať se mnou udělají, co budou chtít.“

„Klasický obřad, je potřeba mít připravenou fotku a seznam písní.“

„Stěhovali jsme mamku do vedlejšího pokoje a uklízeli její oblečení. Ptala jsem se jí: „Máš už oblečení do rakve až umřeš?“ A vnučka na to: „To si musíš vzít hezkou košilku, vždyt tam budeš ležet dlouho.“ Chtěla, aby měla z toho radost.“

„Děti mají dobrý hlášky.“

Přetáhli jsme čas.)

„Ty sis zatřel navíc.“

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C3

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

Diskuse bezprostředně po trituraci:

VLASTNĚ POSLEDNÍ VĚTA: „To si musíš vzít hezkou košilku, vždyť tam budeš ležet dlouho.“

[VZÍT SI SEBOU (DO HROBU) TO, CO BY MU DĚLALO RADOST.]

KAREL IV BYL NA POHŘBU V HONOSNÉM KRÁSNÉM OBLEČENÍ, AŽ POTÉ HO PŘEVLÉKLI DO REŽNÉ KOŠILE.

[PUSTIT NĚCO STARÉHO A OTEVŘÍT SE NĚČEMU NOVÉMU.]

[RADOST.]

Ze šamanských sestupů:

Orel zaostří a prudce slétá k zemi, aby ulovil malého zajíčka…

Ukázal mi tento obraz a povídá: „Je to přirozený chod věcí, život i smrt se neustále prolínají, jak v koloběhu jednotlivce, tak v koloběhu evolučním“.

Nic není zatraceno, vše má svou úlohu, není třeba nikoho litovat ani nikoho zachraňovat. Neexistuje život a smrt v tom významu, jak vy jí vnímáte. Vše je jednou dlouhou nití a vše živé jsou jen korálky. Přijdete, vyzkoušíte, prožijete, procítíte, odejdete …..

Není nic víc! Nenechte se zmást, NENÍ VIC VÍC A NIKDY NEBYLO! Prožijte čas, který je vám propůjčen tak, jak nejlépe umíte. Za ničím se nežeňte a o nic neusilujte. Pozorujte a prožívejte nekonečnou přítomnost v proměnlivosti času. To je to, proč jste sem přišli.

Popel je pouhá vzpomínka na váš pobyt zde na Zemi, který oheň ukončí, vítr roznese, voda rozpustí a země vstřebá….

To je to tajemství, které celé životy hledáte. Je to tak jednoduché.

To, co z vás zbude, se promění v nic, na čem tedy chcete lpět?

Botanická poznámka

Abies

Jedle je více horká než chladná a obsahuje mnoho sil (mocností).

Značí statečnost (sílu ducha).

Duchové ve vzduchu nenávidí a vyhýbají se místům, kde jsou jedle (jedlové dřevo) mnohem více než jiným místům. Magie zde méně prosperuje a méně se zde vyskytuje než na jiných místech.

Když je strom zelený a ještě neztratil mízu (od března do května), vezmi kůru a jehličí z tohoto stromu a dokonce i kousek jeho dřeva a nasekej to na drobné kousky. Přidej o polovinu více šalvěje a vař to ve vodě až do zhoustnutí. Pak přidej máslo (připravené v květnu) a přeceď to přes látku a udělej mast. Má-li někdo problémy s hlavou, ať už je slabý a bolavý nebo nepříčetný nebo bláznivý, a jeho srdce je slabé, nejprve pomaž touto mastí dobře srdeční oblast. Potom, poté, co si oholil vlasy, pomaž touto mastí hlavu. Opakuj to druhý a třetí den, a jeho hlava obnoví své zdraví ten člověk přestane bláznit (vrátí se ke smyslům).

Pokud má někdo nemocný žaludek nebo slezinu, nejprve pomaž touto mastí oblast srdce, protože je slabé. Brzy potom pomaž jeho žaludek nebo slezinu, pokud tam má bolest. Mast projde přes kůži se svojí silou a člověk se brzy uzdraví.

(Zdroj: Hildegarda von Bingen, Physica)

Pin It on Pinterest