Pomněka rolní, Myosotis arvensis

od | Rostliny, Záznamy z homeopatických experimentů

DATUM: 21.5.2022, Zapsala: MUDr. Erika Goetzová

Technická poznámka: zápis je činěn simultánně během triturace, prakticky „doslova“, aby byla zachována autentičnost situace, poznámky v závorkách psané kurzívou vysvětlují okolnosti situace, vsuvky psané velkými písmeny jsou naše interpretace toho, co jsme pochopili, a jsou zapsány po dokončení triturace.

Vše prožité během experimentu odráží energii triturované substance tak, jak rezonuje s námi lidmi. Člověk nacházející se v situaci podobné té, jež jsme prožili během triturace, může vytvořený lék použít dle pravidla: léčíme podobné podobným – similia similibus curantur (přístup k léčbě formulovaný Hippokratem, Paracelsem, Hahnemannem).

Pokus je veden tradiční metodou ředěním substance v třecí misce, nosič je sacharum lactis (čistý mléčný cukr).

Úvod: Nápad na zvolení pomněnky jako triturační substance pro dnešní den se zrodil následovně: během dopolední prohlídky zahrady, při které jsme se učili poznávat léčivé rostliny, se mnoho lidí opakovaně vyptávalo: „co je tohle?“, ukazujíc na pomněnku.

————————————————————————————————————————- 

1. CUKR                                              

TŘENÍ 6‘:

„Pociťuji problém v dutině nosní, jde to až do očí.“

„Krása, krása, krása.“

„Je to krásně mokrý, takže se to báječně zatírá do misky.“

„To na pomněnku docela sedí, říká se pomněnkové oči.“

„Je světle modrofialová.“

„Jsou tam různý barvy.“

„Napadla mě zapomněnka.“

„Ještě nevím, co připomíná.“

„Také to může být pomník.“

„Aby nebyla zapomenuta.“

„Modrá barva –  symbol paměti.“

„Hrozně mě bolí od ukazováčku dál po dráze (akupunkturní dráha LI).“

„Dál mě bolí zapěstí, mě bolí levá ruka.“

Ještě chvíli si povídáme o názvu této rostlinky, proč asi v sobě obsahuje zapomínání.“

[KRÁSA]

[NOS, OČI, ZÁPĚSTÍ, LEVÁ RUKA]

SEŠKR. 3‘:

„Začalo mě hodně bolet na bocích.“

„Bolí mě bedra, ale to mě bolí pořád.“

Následuje diskuse ohledně principů homeopatie.

[BOLESTI V BOCÍCH]

TŘENÍ 6‘:

„Hodně mě bolí dole.“

Odříkávají se dětské říkanky.

„Jestli se mi nepovedeš, tak do Prahy nepojedeš.“

„Ťuky ťuky na hlavu, já na babu nehraju.“

„Mě začalo bolet pod pravou lopatkou.“

„Povídáme si o trituraci durmanu.“

„Míchá rychle.“ (v triturační misce)                                      

[BOLEST POD PRAVOU LOPATKOU]

SEŠKR. 3‘:

„Je to samohonka.“

„To se bude chtít zase prohodit.“ (pořadí sedících v kruhu při podávání triturační misky)

„Pocit čistoty.“

„Hezky jsem ti to umíchala. Do prášku.“

Diskuse o sdílení zkušeností z trituračních experimentů na homeopatických forech.

„To hezky zvoní.“

„Systematicky rytmicky to zvoní.“

„Uspořádaně.“

[ČISTOTA, RYTMUS, USPOŘÁDANOST]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+2. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Proč jsou tady ty kameny?“

„Protože jsou tady s námi rádi.“

„Mě brní ruce, obě. Na pravé malíček a na levé ukazováček.“

„Cítím suché oči. A horkost ve tvářích.“

„Vylítl kousek cukru ven.“

„Rychle míchá.“

Diskutuje se o způsobech naciťování na rostlinný svět.

„Chtěla bych vás vidět po dvaceti letech manželství.“ (komentář k  mladému páru)

„Musel bych tě požádat o ruku.“

„Po dvaceti letech manželství.“

„Taky třeba s někým jiným.“

[BRNĚNÍ V PRSTECH – MALÍČEK, UKAZOVÁČEK]

[OČI, TVÁŘE, RYCHLOST, IRONICKÝ ZPŮSOB KOMUNIKACE]

[SUCHOST V OČÍCH, HORKOST VE TVÁŘÍCH]

[IRONIE]

SEŠKR. 3‘:

„Můžu si hrát. Třeba sluníčko. Teď si udělám něco jinýho.“

„To, co jsem vyházel na deku, mi připomíná zvonek.“

„Komu zvoní hrana.“

„Připomíná mi to, co potřebuju si pamatovat.“

„Co potřebuju zapomenout.“

„Jméno pomněnky z něčeho pochází.“

„Cítím vlasové kořínky.“

„Cítím, že mi to fakt jde.“

„Já v tom stejně vidím kytku. Dělá se mi tam kopretina. Předtím tam byla růže.“

„Já to nechci někomu dát, mě to baví.“

[DĚTSKÁ HRAVOST, TOUHA BÝT ZPĚT V DĚTSTVÍ, KVĚTINY]

[CO JE POTŘEBA SI PAMATOVAT A CO ZAPOMENOUT]

[SEBEVĚDOMÍ]

TŘENÍ 6‘:

„Jsem netrpělivá. Může to být zábavný.“

„Spirála mě napadá (v misce).“

„Jestli nám nevyhaslo..“ (v krbových kamnech)

„Teď je to hodně uklidňující.“

„To všechno uklidňuje.“

Lehké škrábání.

Ticho, klid.

„Uklidňující nebo ticho před bouří.“

„To je strašně dlouhý, já tady furt čeká, čekám, čekám, to je nekonečný.“

„Čas začal plynout pomaleji.“

„Dneska hrozně rychle všechny kytky vadnou.“

„Včera pršelo.“

[NETRPĚLIVOST /KLID, NEKONEČNÝ ČAS]

SEŠKR. 3‘

„To je ovšem hodně krásný.“

„Třikrát krása.“

„To ne, na třikrát to nemá.“

„Co se s tím pak udělá?“ (s obsahem v triturační misce)

„Děti mi dobře reagují na homeopatika. Jen se setkávají s tím opačným světem, (který tomu nevěří), musí si to obhájit.“

[POCHYBNOSTI, HODNOTY – ZPOCHYBŇVÁNÍ, JESTLI TO NĚKDO UDĚLAL DOBŘE.]                                   

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+3. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Jednou jsem zkoušela bachovky. Před první státnicí. Nevím, jestli to funguje nebo jestli to bylo placebo, ale zabralo to.“

Vypráví se, jak si během kurzu na bachovky, fretka Cesmína vybrala bachovku Cesmínu.

Dále se hovoří o případu děcka – vyléčení kašle homeopatiky, další případ – vyléčení zvětšených nosních mandlí bez nutnosti chirurgického zákroku (též homeopatiky).

[KAŠEL, DÝCHACÍ CESTY, SYSTÉM RESPIRAČNÍ]

SEŠKR. 3‘:

„Jak jste si našli homeopata? Podle čeho?“

Téma – pochybnosti o homeopatii.

[POCHYBNOSTI]

TŘENÍ 6‘:

„Já mám problém s biorezonancema.“

„Energeticky měřejí nějakou slabost, blokádu.“

„Pro mě je to problém.“

„Měřejí nějak energie.“

„To se přiznám, to mám daleko.“

„Bachovky mě hodně lákají.“

„Já jsem teď dceři slušně stopla alergii – homeopatiky. Brala to každý den. Teď už si bere podle toho, jak to cítí.“

[POCHYBNOSTI O NĚTERÝCH ALTERNATIVNÍCH PŘÍSTUPECH]

[ALERGIE, RESPIRAČNÍ SYSTÉM]

SEŠKR. 3‘:

„Mě začala bolet hlava.“

„Nepředbíhej.“

„Já jen tipuju.“

„Proč ti budou dělat arthroskopii?“

„Podívají se, co tam je.“

„Četla jsem studii, ve které vyšlo, že i když se nic neudělalo při arthroskopii, stejně to těm lidem pomohlo.“                                          

[BOLEST HLAVY]

[INVAZIVNÍ DIAGNOSTICKÉ ZÁKROKY, POCHYBY, „PLACEBO“ EFEKT]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C1

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

Někdo sděluje pocit frustrace, že odebrán cukr, že to jde jinak, než se předpokládalo.

[FRUSTRACE, „O NĚCO PŘIJDU“ A NEMÁM KONTROLU, CO SE BUDE DÍT]

+4. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Diskutuje se vyrábění homeo kuliček v lekárně a továrně.

Cituje se dr.Hahneman: říkal, že lékaři mají vyrábět pro své pacienty léky sami. Vznikaly tím problémy s lékárníky.

„Je to hodně klidný, ona (pomněnka), jak stojí na louce, tak z ní také jde klid.“

Zapomněla jsem vložit chléb do trouby.

[OSOBNÍ VYTVOŘENÍ A PŘEDÁNÍ LÉKU PACIENTOVI LÉKAŘEM ZLEPŠUJE ÚČINEK LÉČIVA.]

[ZAPOMÍNÁNÍ]

SEŠKR. 3‘:

„Z toho fakt něco vznikne?“ (pochybnosti o smyslu zaznamenávání průběhu triturace)

„Uvidíš zítra.“

„Vypadá to, že tady jen krafem.“

„Jsou otočené hodiny?“

„Já jen občas selžu.“ [myslí se otáčení přesýpacích hodin na měření času]

Ticho, klid.

„Mám prázdno v hlavě, to se mi moc nestává.“

[OBAVY ZE SELHÁNÍ]

[POCHYBY]

TŘENÍ 6‘:

„Taky mám prázdno v hlavě.“

„To je krásný bobek!“ (tvar setřeného cukru v misce)

„Je to nádherně sypký.“

„Ta kytka je mimo.“

„Vždyť tam nic není.“

„Já ti teď nerozumím.“

Téma – už neexistují divocí koně.

„Chodím běhat, kůň (v ohradě) se mnou běhá.“

[PRÁZDNO V HLAVĚ]

[KRÁSA]

SEŠKR. 3‘:

Povídáme si o trituraci žížaly.

„Kde máme šváby?“ (Myslí se vzorky švábů připravených na potenciální trituraci.)

„Popletly se nám u nich nožičky.“

[POCHYBY]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+5. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Jako malá jsem prý přetrhávala žížaly, vyndávala je a přetrhávala.“

„Co se s nima stalo?“

„Půlka dorostla, druhá umřela.“

„Kluci je překusovali ve vzduchu.“

„Vyhodí se žížala a kousnou…“

„Kdo jí spolkne, tak prohrál.“

„Sladkokyselou žížalu bych si dala.“

„Chybí mi sladkosti.“

„Jsem tady bez kávy.“

„Znáte detoxikační kůru neera?“

„Tři dny bez jídla.“

„Kde se ve mně vzala ta energie bez jídla?“

„Kávu piju, jen když jsem zdravá.“

„Když jsem nemocná, nepiju kávu.“

„Co si myslíte o yerba maté? Četla jsem, že může být kancerogenní.“

[JÍME MORBIDNÍ VĚCI – ŽÍŽALY JAKO BONBONY]

[OMYLEM JSEM PROŘÍZLA ŽÍŽALU PŘI KRÁJENÍ KOSTIVALU.]

[FOBIE –  ŽÍŽALY]

[MEZI MOJE FOBIE PATŘÍ I ČERVI]

[ŽÍŽALA DOROSTE,  DĚTI SCHOPNOST SEBEOPRAVY]

[DĚTI ČASTO NEMAJÍ POCIT, ŽE TVOROVÉ Z PŘÍRODY JSOU NECHUTNÍ, ZKOUMAJÍ JE ZKUŠENOSTÍ]

[POMNĚNKA JE NESMRTELNÁ]

[KUPOVÁNÍ DETOXIKAČNÍCH KÚR, UŽÍVÁNÍ STIMULANCIÍ /CUKR, KÁVA…/]

SEŠKR. 3‘:

„Miluju zelený čaj, ale zvedá se mi po něm žaludek.“

[PITÍ STIMULAČNÍHO ČAJE, PŘESTOŽE TĚLO „ŘÍKÁ NE“]

TŘENÍ 6‘:

(Asi omylem nezapsáno.)                                          

SEŠKR. 3‘:

Hovoří se o potřebě spánku.

„Stačí ti sedm hodin?“

„Tělo pořád vstává ráno, co naspíš do půlnoci, to je nejlepší.“

„Když je mi blbě, spím třeba 24h.“

Hovoří se o tom, že je potřeba jít brzo spát.

[REGENERACE – SPÁNEK]                              

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+6. CUKR

TŘENÍ 6‘:

Diskutuje se potřeba chodit spát před půlnocí.

Vypráví se o štafetovém běhu (běží se i přes noc), jak je těžké běžet například v jednu hodinu v noci.

„Mluvím a nevím, co říkám (spím u toho).“

„Čas, je to rychlý.“

„Už se to blíží.“

„Asi to máme v rodině.“

Téma: pravidla doma, „když jsme byli malí“.

„Nesměli jsme si lehnout do postele mimo spaní.“

„Máme to naprogramovaný, v posteli se spí.“

„Moje mamka taky říká, v posteli se má jen spát.“

„Postel je celý tvůj život.“

„Postel je úžasný vynález.“

„Postel a splachovací záchod.“

„Zejména v zimě oproti kadibudce s kohoutem.“ (Připomínají se dětské zážitky a strachy – na záchod se chodilo na kadibudku a během cesty často číhal a útočil kohout.)

„Pak už to přehnali, když vymysleli vodní lůžko, když to chtěli zkombinovat.“

[POTŘEBA SPÁNKU]

[PRAVIDLA A NAPROGRAMOVÁNÍ V RODINĚ]

[VYLEPŠOVÁNÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ, ABY BYLA POHODLNÁ – POSTEL, SPLACHOVACÍ ZÁCHOD; ZÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY…SPÁT, VYLUČOVAT…]

SEŠKR. 3‘:

„Ty‘ s mi tam udělal srdíčko.“

„To ti dělám furt a ty si toho nevšímáš.“

„Mám chuť na víno.“

„Příště přinesu.“

„Jsme divná skupina, nejíme sladký ani nechlastáme.“

„Měla jsem chuť na režnou.“

„Já mám ráda slivovici.“

„Oni jsou skrytí alkoholici.“

[POKUD ČLOVĚK NEPOUŽÍVÁ CUKR, ALKOHOL…, TAK „JE DIVNEJ“.]

TŘENÍ 6‘:

„Já jsem dlouho slivovici nemusela.“

„Já jsem měl rád Becherovku, ale teď je mi z ní na zvracení.“

„Mně taky, jednou jsem se po ní opila.“

„Jezdili jsme v rámci školy na exkurze do Becherovky – všichni jsme byli hrozně ožralí a poblili jsme se. Od té doby nepiju.“

„Po měsíci v Indii (cvičila jsem tam jogu), už jsem nepila. Už jsem se k tomu nevrátila. Prostě nepiju.“

„Asi tři měsíce po Covidu jsem nepila. Neměla jsem vůbec chuť.“

„Je strašně divný, že nepiješ – jsme latentně alkoholická společnost.“

„Já bych spala.“

„Já si ještě zatřu. Pak vás budu sledovat jako rozhlasovou hru.“

„Používáte tyhle bubínky?“ (bubny pověšené na zdi)

„Jen někdy. Jeden je z jelena, ten druhý z kozy.“

„Mně se líbí malovaný bubny.“

„Koupila jsem si nový chřestidlo, když chřestím, fretka chodí za mnou , reaguje jen na to nový.“

[ALKOHOL, SAMOZŘEJMOST PITÍ ALKOHOLU, ZNECHUCENÍ ALKOHOLEM]

[OSPALOST]

[ŠAMANSKÉ BUBNY]

[TÉMA PROČ SE TAK ČASTO UŽÍVAJÍ ALKOHOL A PODOBNÉ LÁTKY NÁSLEDOVANÉ DOTAZEM NA ŠAMANSKÉ BUBNY – OBOJE JE ZPŮSOB OVLIVNĚNÍ CENTRÁLNÍ NERVOVÉ SOUSTAVY]                                       

SEŠKR. 3‘:

„Jak to můžeš takhle rozprášit v té mističce? To je strašný, jak jsi mi to předala. Vůbec to není uspořádaný. Ruší mě, jak je to neestetický.“

„Zapomeň na to.“

„Ty‘s v tom neviděla tu květinu?“

„Tohle byla květina?“

„Už nemusím do Ameriky.“

[USPOŘÁDANOST, KRITIKA, ESTETIČNOST]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C2

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

+7. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Já to hlídám.“ (přesýpací hodiny pro měření času)

„Koukáš, koukáš a najednou spíš.“

„Voní chléb, musíme si vzít nějaký kvásek, ale nemáme lahve.“

Zívá se.

„Byla jsem na „relax víkendu“ – moje rodiče, kdyby viděli tohle, mysleli by si, že jsme v sektě.“

„Manžel je v pohodě, když mu něco sdílím, řekne: „Ty tvoje moudra.“ Ex se tomu vysmíval.“

„Chlapi jsou kameny, který se nechtěj hnout.“

„Nemůžete lítat oba dva.“

„Můžete, ale je to horší. Najednou třeba neplatíte složenky.“

„Když ho (manžela) cokoliv trápí, tak se mě jde zeptat. Pak mi poreferuje. Bude mu skoro pade, ale hodně sportuje, není obézní, ale má vyšší tlak.“

[MUŽSKO-ŽENSKÉ VZTAHY]

[TLAK KRVE – VE SPOJITOSTI SE STRESEM]

SEŠKR. 3‘:

„Má náběh na vysoký tlak, nechce prášky. Hrozně se honí.“

„Zkus srdečník s hlohem. Klidně do tinktury.“

„Když jde k doktorovi, má vysoký tlak. Nesmí se mu říkat, že někde něco je (zdravotního), třeba vyrážka.“

„Můj otec to má taky tak, vypadá jako kliďas, ale u lékaře mívá vysoký tlak.“

„Asi mnoho mužů sem (do bylinkové skupiny) nezabloudí?“

„Říká to za mě. A takhle to začíná.“ (stížnost mladého muže na svou slečnu)

„Neříkej, že jsem tě nutila.“

Diskutuje se, že přítel jedné z účastnic se zúčastnil neplánovaně.

[OBAVY Z LÉKAŘŮ, Z MOŽNÝCH CHOROB]

TŘENÍ 6‘:

„Měla jít původně moje mamka.“

„Vy se vidíte jen na kurzu, ne?“

„Jak to jde?“ (práce v triturační misce)

„To je příjemný zvuk.“

„Já tomu pak dám zase trošku chaos.“

„Teď ses těšila víc na lžičku. Já jsem se taky těšil na lžičku.“

„Pravé oko mě začíná bolet.“

„Trvá to věčně.“

[BOLEST PRAVÉHO OKA]

SEŠKR. 3‘:

„Já to zrychlím.“

Téma pečení chleba.

„Jeden kolega peče výborný chleba. Já jsme ho snědla celý, když ho přinesl.“

„Ty jsi hamoun, to víme.“

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+8. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Ty obrazce se dělají líp.“ (v triturační misce)

„To je achát?“ (kámen ležící na misce)

„Já jsem na Kozákově nikdy žádnej nenašel, ani granáty na Blaníku.“

„Lidi tam pořád nacházejí kameny.“

„Ale teď se tam nesmí. Dostala jsem vynadáno, že jsem tam procházela.“

„Jezdili jsme tam, když byly malý děti. Měli tam brusírnu. Někdo si nechal vybagrovat základy domu a našly se tam ametysty.“

„To se pak jí?“ (výsledek v triturační misce)

Vypráví se o trituraci kamenů, také o trituraci ptáků apod.

„Už mi utíká čas, ještě jsem to neupravila.“ (cukr v triturační misce)

[NACHÁZENÍ POLODRAHOKAMŮ, ALE UŽ NEMOŽNÉ]

SEŠKR. 3‘:

„Mně se zdálo, že jsem zabila tři lidi. Měla jsem různé rekvizity, abych se těch těl mohla zbavit, aby to někdo nezjistil.“

[UKRÝVÁNÍ, POMNI, POMÍJIVOST]

[KDE VYROSTE POMNĚNKA, V NEHEZKÝCH MÍSTECH]

[KRÁSOU ZAKRÝVÁ MORBIDITU, A SOUČASNĚ JI PŘIPOMÍNÁ]

„Já si málo pamatuju sny, ale dnes jsem strašně špatně spala a zdály se mi sny. Jeden byl o tom, že někdo chtěl do mě proti mé vůli narvat to očkování.“

„Mně se často zdají divné sny.“

„Jednou se mi zdál sen, dívala jsem na to z mého pohledu a ještě z jiného pohledu.“

„Mé dceři se zdají lucidní sny.“

[ZAKRÝVÁNÍ NÁSILNÉHO ČINU, NĚCO NÁSILNÉHO A OBAVA Z TOHO]

TŘENÍ 6‘:

„To je pěkný, takhle to vyhovuje.“ (obsah v triturační misce)

„Zdálo se mi, jak jsem se cítila před smrtí a jak jsem se cítila po smrti.“

[SMRT]

„Oživil se kruh. Smrtí.“

[MUSELI JSME SI PROBRAT SMRT, ABYCHOM SE VRÁTILI DO DISKUSE.]

„Jednou jsem měla sen o strachu. Bylo to o tsunami, věděli jsme, že umřem a všichni začali utíkat. Stáli jsme s otcem, vzali jsme se za ruce a nic se nám nestalo. To se mi zdá často, že když člověk proti té vlně jde, tak se nic nestane.“

[PŘEKONÁVÁNÍ STRACHU NEUTÍKÁNÍM]

„Bolí mě břicho, ale to je z těch ořechů.“

„Zdálo se mi, že mám skleničku, v tom je embryo, bála jsem se, že to vypiju a bude ve mně nidovat, někde v žaludku třeba.“

„Zívání je nakažlivé.“

„Já zrychluju a nic.“

„Možná to pojede rychleji.“

„Možná na to je ta pomněnka.“

„Mám pocit, že se nic neděje.“

„Chceš říct, že je tu nuda.“

„Vždyť tu nic neděláme, tady chcíp pes.“

„A tamhle chcíp…“ (jeden účastník triturace)

„Malé děti si zakrývají oči a dělají, že jsou neviditelný.“

[STRACH Z INVAZE NĚČEHO DO TĚLA]

[POCIT NUDY]

[ZAKRÝVÁNÍ]

SEŠKR. 3‘:

Téma rodinných konstelací.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+9. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Záměna jmen.

[TY JSI BEZ IDENTITY]

„Hlavně, že mi neříkáte Fando.“

„Mě to uklidňuje.“

„Mě to uklidňuje až to není příjemný.“

„Už jsem si k tomu vytvořila osobní vztah – k tomu cukru.“

„Sladkost. Sladký život, ztráta sladkosti života.“

„Homeopatický cukr je nosičem lásky.“

Půlka osazenstva spí.

„Je to nějaký horší než lysohlávka.“

[POCIT ÚTLUMU]

[TOUHA MÍT SLADKOST ŽIVOTA]

SEŠKR. 3‘:

„Já jsem myslela poprvé, že je to rozrazil.“

„Já to vidím žluté, vidím žluté odstíny.“

„Já jsem to taky viděla do žluta.“

„Občas mám pocity do studena po těle.“

„Mě úplně zalehlo levý ucho.“

„Ty jsi úplně vyplá.“

„To bude to světlo – žluté…

To nejlepší, co můžeme dělat, je nedělat nic.“ V nejmenované reklamě

[OPTICKÝ KLAM (BARVA V MISCE), ILUZE O TOM, ŽE SE JEDNÁ O JINOU ROSTLINU]

[ZALEHNUTÍ LEVÉHO UCHA]

TŘENÍ 6‘:

„Já to tady očima posouvám.“

„Je snaha zrychlit čas.“

Všichni počítají čas do konce.

„Ještě musím vydržet 6 min.“

„Ne, ještě devět minut.“

Odpočítává se čas do konce.

[TOUHA PO EXAKTNOSTI]

[TOUHA PO SPÁNKU]

„Já vstanu nejpozději v 7h ráno.“

„Já asi dneska potřebuji jinou postel. Já nesnáším, když mám čelo u nohou.“

„Já potřebuji mít zeď za hlavou.“

„Někdy, když nejde mi usnout, potřebuju se přehodit, abych měla za hlavou prostor.“

„Chceš jí dát večer pusu a líbáš jí nohy.“

„Mám pocit, že se mi uvolní hlava, když se obrátím.“

 „V jedné pozici to nejde.“

„Já to chci ještě zahřát naposled.“

„Fakt ten čas normálně neutíká.“

„To je super, to bych chtěla o víkendech.“

„Mně přišel ten den dneska dlouhej.“

„Je fakt, že o víkendu chodím spát pozdě a vstávám pozdě.“

„My jsme nechtěli odpočívat.“

„Jestli to bude prodlužovat čas, to je super.“

„Já jsem vždycky chtěla ovládat čas.“

[USÍNÁNÍ, OBTÍŽE S USÍNÁNÍM, SOUVISLOST S POLOHOU]

[ČAS, PRODLUŽOVÁNÍ ČASU]

SEŠKR. 3‘:

„Hurá.“

„Ještě 3 min.“

„Kdo tě pak odnese?“

„Kam se dává žezlo, když už se nebude potřebovat?“ (žezlo – myslí se tlouček k třecí misce)

„Mohl sis ještě zavládnout.“

„Já jsem se snažil do toho dostat tolik energie, a ty mi to kazíš.“

„Teď tam jsou schody do jezera.“

„Teď to brutálně neutíká.“

„Tak trošku přidej.“

„Nebudu přidávat.“

„Teď už ti nerozumím.“

„Pomněnka hezká, ale pomalá.“

„To jsme mohli triturovat šneka.“

„Nevím, kdo by ho škubal, uřízla bych mu očičko…“

„Ty jsi morbidní.“

„Museli bychom ho dát do mrazáku.“

„Už to najednou skončilo.“

[DOSTAT DO TOHO ENERGII]

[POMALOST]

[MORBIDITA]

[NÁHLÉ SKONČENÍ]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C3

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

Bezprostředně po dokončení nastala náhlá změna atmosféry.

[EUFORIE, SMÍCH, ZPOMALENOST, UVOLNĚNÍ, VYVÁZAT SE ]

Vypráví se vtip o lenochodech na poště.

Všichni mají pocit, že jsem strašně zrychlená. (při dokončovacích činnostech triturace a uklízení náčiní)

Útržky následující komunikace:

„..Tak se napijte a ..“

„Jsme v rytmu pomněnky.“

„Budu ti říkat pomněnko.“

„Proto má tak dlouhý název, než to vyslovíš, tak usneš.“

„Vidím lenochoda.“

„Pomněnka lenochodná.“

„Já ti nebudu házet, protože to nechytíš.“

„Jsou zde témata štíří – zrození a smrt.“

Z šamanských cest uskutečněných bezprostředně po dokončení triturace:

„Šamanská cesta začíná ladným tancem rostlinek. Tanečník vítr je chvílemi tak prudce naklání k zemi, až některým začnou opadávat okvětní plátky. Na tanečním parketu se pomalu tvoří pomněnkové modrý koberec, kterým kráčím do paláce k audienci.

Palác se nachází pod zemí a cesta k němu vede skrze stvol rostliny. Palácová dlažba je tvořena mandalami z pomněnkových květů a všude se line zvláštní vůně. Na konci vidím trůn, na kterém sedí královna. Přistihnu se, jak ji hodnotím, očekávala jsem éteričtější bytost. Tato má výrazně široké boky, dlouhé, husté, vlnité vlasy a pomněnkové oči. Mám pocit, že zde není něco v pořádku…..

A jak o vzhledu královny rozjímám, doléhá k mým uším zvuk složený z mnoha hlásků. Musím se soustředit, abych rozuměla….

„Naše víly, které pečovali o rostlinky, byly vyhnány a těžká energie obsadila jejich příbytky. Toto nejsme my, náš odchod nebyl dobrovolný….“

Dívám se na královnu, původně krásné, pomněnkové oči nemají jiskru a já mám pocit, jako kdybych se musela od ní oddalovat, jako kdybych se jí nesměla na nic zeptat. Opět slyším ty hlásky…

„Naše víly bloudí po lukách, pláčou a tančí na vrcholcích trav kolem smutných pomněnek a navozují tím pocit lehkosti a radosti. Ony sami ale neumí tuto radost a lehkost vyzařovat do svého okolí. Utrhni si pomněnku a uvidíš, že uvadne rychleji nežli jiné rostliny. Ta bytost, sedící na trůnu se dívá našima očima, ale má v sobě stín, je temná jako noc bez hvězd, je zákeřná a umí jen brát. Živí se ze žalu a beznaděje – proto jich teď tolik vídáš. Pomněnka má být jako dotek anděla, který se snesl na zemi a zanechal zde svou stopu…“

Z homeopatické literatury:

Myosotis symphytifolia

Chronická bronchitida a souchotě. Noční pocení.

Kašel s hojnou mukopurulentní expektorací, dáví se a zvrací při kašli; horší během nebo po jídle. Krvácení z bronchů. Bolesti v levé plíci (dole); bolest při kašli a při poklepu.

Dávkování: tinktura až do druhé potence.

(Zdroj: Boericke W. Homeopatická Materia Medica. Přeložil Luděk Ryba. Praha. Alternativa. 1999. ISBN 80-85993-29-5)

Myosotis arvensis, pomněnka rolní

Téma: nutnost čelit světu (pocity lehkosti, mnoho snů o fyzické aktivitě – tanec, horolezení, hledání věcí); vysoká senzitivita (zejména na hluk), podrážděnost, podrážděnost vzniká s potřebou zacházet s detaily světa; strach ze zanedbání (zapomenutí) povinností.

Téma: zachování čistoty ve vztahu; senzitivita i odhodlanost, ví, co chce.

Téma: láska ke zvířatům.

Náhlá slabost (zhoršuje se ke konci dne) s pocitem prázdnoty uvnitř, později úzkost – perspektiva, že bude nemocný, podrážděný.

Vztah k dýchacímu systému – viz Boerick; kašel a plicní infekce s bolestí v zádech.

Citlivé břicho, nafouklé. Chuť na rýži. Jezení čokolády způsobuje bolest zubů.

Zánět a hnis v očích se svěděním.

Celková svědivost kůže.

(Zdroj: Yakir Michal, Wondrous Order, Systematic table of Homeopathic plant remedies, Kandern: Narayana Verlag, 2017. ISBN 978-3-95582-109-8)

Myosotis sylvatica, pomněnka lesní

Je lékem pro skromné lidi, kteří jsou snadno opomíjeni. Jsou snášenliví a moudří, ale i nejistí. Nedostatečně se projevují, cítí se osamocení a méněcenní, nechtějí dělat chyby. Na tělesné úrovni je to lék na různé potíže v oblasti hrdla, krku a šíje. Je zde veliké srdce (a srdeční potíže). Je zde také symptom bolesti hlavy, ale ten je moc obecný na to, abychom podle něho mohli předepsat. Menopauza je období, které by nás mohlo ponouknout k tomu, abychom na tento lék začali pomýšlet.

(Zdroj: Peltová Marguerite, Nespoutaný růst, rostlinné léky v homeopatii, Levoča: Modrý Petr, 2005. ISBN 80-85515-63-6)

Poznámky botanické a fytoterapeutické:

Název myosotis pochází z Řečtiny, znamená myší ouško (chlupaté lístky připomínají myší ouška), na severní polokouli se nazývá pomněnka, též štíří tráva.

Někteří homeopaté podávají substanci pomněnky skromným nenápadným lidem, kteří jsou tišší jako myšky.

Historicky se pomněnka ve fytoterapii používala na záněty v oblasti očí, uštknutí hadem a škorpinem.

Pin It on Pinterest