Kozlík lékařský, Valeriana officinalis

od | Rostliny, Záznamy z homeopatických experimentů

DATUM: 12.3. 2022, Zapsala: MUDr. Erika Goetzová

Technická poznámka: zápis je činěn simultánně během triturace, prakticky „doslova“, aby byla zachována autentičnost situace, poznámky v závorkách psané kurzívou vysvětlují okolnosti situace, vsuvky psané velkými písmeny jsou naše interpretace toho, co jsme pochopili, a jsou zapsány po dokončení triturace.

Vše prožité během experimentu odráží energii triturované substance tak, jak rezonuje s námi lidmi. Člověk nacházející se v situaci podobné té, jež jsme prožili během triturace, může vytvořený lék použít dle pravidla: léčíme podobné podobným – similia similibus curantur (přístup k léčbě formulovaný Hippokratem, Paracelsem, Hahnemannem).

Pokus je veden tradiční metodou ředěním substance v třecí misce, nosič je sacharum lactis (čistý mléčný cukr).

Úvod:

Spadla jsem včera ze schodů, naraženina docela bolí. Od včera zvažujeme, jestli dnes uskutečnit trituraci, ale okolnosti „to zařídily“, že dnes opravdu triturujeme. Do poslední chvíle nebylo jasné, kolik se nás sejde. Jedna z plánovaných účastnic dostala po 4 letech menstruaci, je jí špatně, nedorazila. Hodně lidí nedorazilo kvůli bolestem v krku.

Karty vytažené těsně před triturací:

Poutník: víra, když šlápneme,

Eso pohárů:  poháry mysterium lidských emocí, city, živel vody, vracíme se

Úcta k dávnému vědění.

————————————————————————————————————————- 

1. CUKR                                              

TŘENÍ 6‘:

„Mám těžký tělo, nechce se mi to třít. Pociťuju hroznou tíhu.“

„Od včerejška je mi nepříjemně v podbřišku.“

„Já jsem včera celý den jedla. Přišla žravá na dva dny, asi se chystala hormonální akce, jedla jsem všechno.“

„Měla jsem „těhotenské chutě“ –  uzený losos a pak zajedení čokoládovým bonbonem.“

„Já jsem měla hormonální obtíže, teď už mám čtyři měsíce pravidelnou menstruaci.“

Hovoříme o dětech, o školkách, kontrolujících rodičích.

„Největší kusy se rozpadly, je to hodně prosycené kozlíkem.“

„Bolí mě oči jako bych dlouho brečela, mám je hrozně oteklé.“

„Je mi strašně divně, jde mi celé teplo nahoru do hlavy, jako klasický nával.“

[TÉMA PROČ HORMONÁLNÍ SITUACE TOLIK OVLIVŇUJE NÁŠ ŽIVOT]

SEŠKR. 3‘:

„Dneska na to „serem“, nedáváme nic na oltář, je to tady ubohý.“

„Strohý, nemocniční, sterilní.“

„Už se mi ulevilo, jak to je daleko.“  (Myslí se miska.)

„Mám problém za očima, oteklé těžké oči.“

„Zdálo se mi v noci, že mi umřela moje fretka. Včera jsem přijela a ona spala a ani mě nevítala.“

„Nám umřela naše Šíša (kočka), ve 14 letech, dlouho se potácela a narážela do všeho, tak bydlela v nafukovacím bazénku, aby si neublížila. Umřela ve svém bazénu.“

[JEDNODUCHOST, TRITURACE DOPADNE DOBŘE]

[ZDŘÍMNUTÍ NA TÉMA KOZLÍK]

[VŠICHNI JSME BYLI CELOU DOBU NAPOJENÍ, PŘÍTOMNÍ]

TŘENÍ 6‘:                                            

„Včera a dneska jsem jakoby bez emocí. Když šmrdlám, uklízím. Je mi to jedno, dělám to, co se má, bez emocí. Včera jsem taky měla vypnutý emoce.“

„Na fytoterapeutické úrovni kozlík vypíná emoce.“

„Včera jsem dělala dvě konstelace, musela jsem si nejprve vlézt do vany, musela jsem se snažit dělat konstelace.“

„Normálně máme zapojené motůrky, děláme všechno rády.“

„Lidé přijeli na konstelace pozdě.“

Zmatek.

„Obě konstelace byly o těžce potlačených osudech, ti lidé nemohli vyjádřit svou duši. Měli postoj: „budeme tam a vydržíme to tam.““

„Vůbec mě to nebaví.“

„Vadí mi, jak pomalu tře.“

„Mě hrozně otravuje, že mluvíte.“

„Myslíme si, že kdyby to dělala rychleji, tak by se čas sypal rychleji.“

„Musela jsem to rozpatlávat.“

[ODPOJENÍ OD EMOCÍ]

[ČAS SE ZRYCHLOVAL A ZPOMALOVAL.]

[ZRYCHLENÍ ČINNOSTI ČAS NEZKRÁTÍ.]

SEŠKR. 3‘:

„Jestli si my lidé nezrychlujeme čas.“

„Když nestíhám, požádám si o deset minut navíc, většinou to vyjde.““

„Průjezd Prahou, potřebuju být v určitou dobu na konci Prahy, většinou to vyjde.“

„Čas se dá posouvat myslí.“                                      

[DISKUSE: KDYŽ SPĚCHÁME, ČAS NEPROŽIJEME, TEN ČAS ZTRATÍME.]

[V DĚTSTVÍ MÁ ČLOVĚK DOST ČASU.]

[CHYBÍ REGENERACE NERVOVÉHO SYSTÉMU, ZAŽÍVÁME KRÁTKÉ INTENZIVNÍ ZÁŽITKY (JEDEME NA DOVOLENOU NA TŘI DNY).]

[MÁME TAK ZRYCHLENÉ TEMPO ŽIVOTA, ANI SI NEVŠIMNEME, ŽE JSME NEMOCNÍ..ATD., NESTÍHÁME BĚŽNÉ ADAPTACE, PŘETÍŽENÝ NERVOVÝ SYSTÉM, PAK POTŘEBUJEME KAPKY KOZLÍKU, ABYCHOM PŘEŽILI NÁROČNOU SITUACI]

[ČÍM MÉNĚ DÁME DĚTEM (materiálních věcí), TÍM JIM VÍCE PROSPĚJEME.]

[NEŽIJEME DO BUDOUCNOSTI , NEŽIJEME V PŘÍTOMNOSTI]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+2. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Dělala jsem to, jak se mi chtělo. Křížem krážem, žádný systém, na to, že jsem panna (astrologické znamení).“

Diskutujeme nedostatečné sportování dnešních dětí.

SEŠKR. 3‘:

„Naše dítě chodí do školy, kde mají školní zahradu, kde se mohou děti zavěsit.“

 Povídáme si o školství, různých formách, jak to zařídit, aby se děti mohly více hýbat.

„Přijel valník koňských bobků.“ (Skutečně dorazil vozík koňského hnoje objednaného na záhony.)

TŘENÍ 6‘:

Téma dorůstání vlasů potom, co byly vyholeny kvůli malé operaci na povrchu hlavy.

Tření se zaujetím.

„Kozlíku, kozlíku, co z tebe vypadne.“

Ticho.

„Dělala jsem si pořádek ve svých bylinkách, zjistila jsem, že už nemám žádnou pampelišku.“

„Suším jí i s kořeny.“

Vozík s kobylincema dorazil omylem na konec ulice. Navádíme ho zpátky.

SEŠKR. 3‘

Ještě chvíli téma dovoz čistého koňského hnoje (od koňů, kteří nedostávají žádné chemické přípravky).                                      

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+3. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Nikdo neřeší, jak to vypadá v triturační misce. Není ambice mít to v ní uspořádané.

Ve skupince jsou dvě panny, dva berani a sedí proti sobě do kříže.

Rozdíly v emočním vyjadřování.

Objednávání přes internet oblečení, zadávání kódů je problematické, obtížné.

Někomu praskl kryt na telefonu.

Padání telefonů, komu se rozbíjí sklo.

Ničení mobilů.

„Prala jsem peníze.“ (v oblečení v pračce) „Akorát je praní peněz nezákonné.“

„Zničila jsem asi padesát telefonů. To nevadilo, byly služební.

[NIČENÍ TECHNICKÝCH „VYMOŽENOSTÍ“, KONZUMNOST DOBY]

[„JÁ MÁM NÁROK NA…“]

[SPOUSTA VĚCÍ JE SAMOZŘEJMOST]

[ČASTÝ POSTOJ LIDÍ JE: „POSKYTUJTE MI“]

[NĚKDO JINÝ JE ZA NÁS ZODPOVĚDNÝ … PŘEDALI JSME SVŮJ HLAS NĚKOMU (NAPŘÍKLAD VE VOLBÁCH)]

SEŠKR. 3‘:

„Je tu teplo a je nám už lépe.“

„Neumím se nudit, mám mnoho činností.“

„Nedělat věci se zápalem a jiskrou – to bych nechtěla.“

Téma tance – proč tolik lidí touží tančit a netančí.

„Je teď moderní tančit.“

„Tanec je vyjádřením svobody.“

„Kolegyně chodí tančit – je to hodně sexuální typ tance, ženy se tam jakoby svým tělem nabízí.“

TŘENÍ 6‘:

Téma tance, sexuality..

Svoboda, projev citovosti.

Intuitivní tanec.

„Při intuitivním tanci jdou do lehkého transu, hledají tento pocit.“

Diskutujeme, zda-li je potřeba najít způsob, aby se člověk se dostával do transu.

„Potřebuju se umět k tomu dostat.“

„Já si myslím, že je to uvolnění, že tam lidi moc nehodnotí.“ (myšleno během intuitivního tance)

„Proč se lidé dostávají do takové stísněnosti, aby potřebovali pak uvolnění?“  

[KOLIK VNĚJŠÍCH VĚCÍ POTŘEBUJEME, ABYCHOM SE CÍTILI DOBŘE, NEUSTÁLE HLEDÁME VNĚJŠÍ VĚCI]

[POMĚR VNĚJŠÍCH A VNITŘNÍCH ZDROJŮ]

[VELMI DOBŘE JSME PROŽÍVALI CHVILKY TICHA]                                         

SEŠKR. 3‘:

„Pes udržuje lidi v kondici, je společník.“

„Jsou i psi problematičtí, například Jack Russel.“

„Každé znamení má svá specifika.“

„Beran (astrologické znamení), člověk se nikdy nenudí sám se sebou, tolerantní k okolí.“

[KDYŽ SE NENUDÍM SÁM SE SEBOU, NEPOTŘEBUJI VNĚJŠÍ STIMULY.]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C1

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

+4. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Byla jsem na horách na chalupě, kde nebyl signál.“

Vypráví se o chlapečkovi s „dys“, který hodně hraje na PC.

„Když jsem se mu věnovala (během své praxe ve školce), měl posun, zlepšil se.“

„Smutný.“

„Proč si ty děti dělají, když se jim pak nevěnují.“

„Vzniknou omylem.“

„Dřív se děti nemusely nějak zabavovat, děti se zabavovaly samy přírodními věcmi.“

[DĚTI, JEJICH ROZVOJ]

SEŠKR. 3‘:

Diskutujeme fantazii, potřebu podporovat v dětech schopnost fantazie.

Hračky. Umělé versus z přírody.

„Milé panny, já bych řekla, že je to dokonale seškrábáno. Když vy jste dnes nepečlivé, tak já, starý beran, to za vás vezmu.“

TŘENÍ 6‘:

„Na beránka dobrý.“

„Je to fajn, že je nás málo.“

„Já cítím ve mně hluboký ticho, když si na chvilku zavřu oči, tak v něm hezky sem.“

Druhá fáze mě posunula do většího klidu.

„Seškrabávání mi dneska taky nejde, radši kroužím.“ (způsob práce v misce)

„To válení je taky super.“ (Triturujeme v menší skupince, každý si může udělat pohodlí na ležení.)

„Máme hodně místa, můžeme si udělat prostor. Můžeme si to udělat po svým.“

„Já mám problém se svou dcerou. Jdeme po chodníku a ona je na mně nalepená. Já jsem s ní ráda, ale je toho moc.“

Ještě diskutujeme specifika znamení beránka.

[VNITŘNÍ TICHO, KLID, PROSTOR]

[POCIT NEDOSTATKU PROSTORU, POKUD JE NĚKDO „PŘÍLIŠ NALEPENÝ“]

SEŠKR. 3‘:

„Vnučka mi píše přes messenger.“

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+5. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

„Mám pocit, že to jde rychle.“

„Nezastavujeme, hezky jedeme.“

Trochu si stěžuji na naražená místa po včerejším pádu.

„To se maže kostivalem, říkám to počtvrté.“

„Dala jsem známému mastičku z kostivalu. Pak mi říkal: „Hele, ono to pomohlo, podívej, co s tím můžu dělat.“ (s původně bolavou končetinou) Jenže to pak začal vyprávět kolegům a těm doktorům.“

„Lidi, co se poctivě mažou, vědí, že to zabírá.“

„Já bych si zdřímla každou chvíli. Připadám si jako lidi, když jsou předávkovaný kozlíkem (sedí na pohřbu a jen koukají, vnímají, ale nepláčí).“

„Asi budu dneska bezemoční.“

„Jsem se začala i těšit, že to ke mně přijde.“

„Mám hodně divně vyschlo v puse.“ „Já taky.“

„Divně přilepený jazyk, divně hustý sliny ze žízně, tak to mám, i když hodně piju.“

„Moc hezký je to.“

[BEZEMOČNOST]

[JE ZDE JISTÁ PODOBNOST MEZI KOZLÍKEM A KOSTIVALEM. KOZLÍK IZOLUJE OD BOLESTI EMOČNÍ, KOSTIVAL UDĚLÁ OCHRANNOU BARIÉRU OKOLO ZRANĚNÍ, ABY SE ZLEPŠILO HOJENÍ, ODPOJÍ OD BOLESTIVOSTI FYZICKÉ]

SEŠKR. 3‘:

„Má to hezky vyšmrdlaný.“(v misce)

„Je v tom (procesu triturace) rytmus života, život je ve vlnách. Někdo něco udělá, někdo to po něm změní.“

„Je to jako střídání rodů.“

„I v politice je střídání,  pravičáci jakžtakž naplní pokladničku, levičáci jí rozhází.“

„Jako rody, jeden rod něco vybuduje, druhá generace to prošustruje.“

„Dneska to není žádný.“

„Nedává mi to smysl, někdo něco vytvoří, aby to někdo jiný zmarnil.“

[SCHOPNOST VNÍMAT RYTMUS ŽIVOTA, NEUSTÁLÉ VLNY, STŘÍDÁNÍ OPAČNÝCH POLARIT]

[POCITY MARNOSTI]

TŘENÍ 6‘:

„Jsme šmrdlavá skupina.“

„Je to takové mazlavé.“

„I ve fytoterapii se dává kozlík krátkodobě (musí se trefit emoce, na co se dá).“

„Co dát na nutkavé myšlenky?“

„Kozlík je na hluboké smutky ze ztráty, na tyto věci (nutkavé myšlenky například) jsou lepší čínské byliny, jsou na otevření ducha, aby se uměl podívat na situaci ze všech zorných úhlů pohledu.“

„V misce se objevil tvar kříže.“

„Jsem divně ztlumená, málo dýchám, vše se zpomalí, dech povrchní, stal se ze mě lenochod – zpomalené i pohyby.“

[CELKOVÝ ÚTLUM]

SEŠKR. 3‘:

„Uděláme pořádek trochu.“

„My se tady budeme měnit na lenochody.“

„Já to uklidím, aby to zas někdo rozhrabal.“

„Je to sice marnost, ale já to udělám. Nemám emoce, že to musím dělat.“

„Já mám totální zpomalení.“

„Mně se nechce nic dělat.“

„Zvuky jako kachna.“ (škrábání v misce vydává tyto zvuky)

„Ty mi tady rušíš lenochodí klid kachním kvákáním.“

[DĚLÁNÍ I KDYŽ JE TO MARNÉ]                                              

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+6. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Ticho, nikdo nic neříká.

Jen je slyšet zvuk třecí paličky v třecí misce.

Ale nikomu asi to ticho nevadí.

Máme pocit, že písek v přesýpacích hodinách neubývá.

„Je tam malá dírka.“

„Kdy už bude konec? Už nemůžu.“

SEŠKR. 3‘:

„Pěkný větrník.“ (tvar v misce)

I když panuje zpomalená atmosféra, všichni vykonávají „práce“ s miskou rychle, svižně.

[UVĚDOMĚNÍ SI TÉ ŠTAFETY, PRÁCE V KOLEKTIVU, SPOLEČNĚ TO UDĚLÁME, NENÍ TAM INDIVIDUALISMUS, VĚDĚLA JSEM, ŽE MUSÍM TO PAK PŘEDAT. NENUCENÁ SPOLUPRÁCE, PŘIROZENÁ , PODÁVALI JSME SI MISKU DÁL A DÁL…]

[X MODERNÍ SVĚT JEDE NA VÝKON, INDIVIDUALISMUS, JÁ A MOJE PRAVDA… PŘIROZENÁ SPOLUPRÁCE SE V MODERNÍM SVĚTĚ PRAKTICKY NEVYSKYTUJE]

[DISKUTUJEME MOŽNOST VZNIKU KOMUNITY (SPOLEČNÝ ZÁMĚR)]

[NA DOBROVOLNICKÝCH AKCÍCH HODNĚ POMŮŽE SPOLEČNÉ ZPÍVÁNÍ ČLOVĚK SE MUSÍ NALADIT NA STEJNÝ TON, LIDI SE NA SEBE MUSÍ NALADIT, ABY TO FUNGOVALO.]

[KURZ OTEVŘENÍ HLASU.]

[DLOUHÉ TÓNY POMÁHAJÍ.]

[LIDÉ SI DŘÍV ZPÍVALI U PRÁCE, SPOLEČNĚ DĚLALI RŮZNÉ ČINNOSTI.]

[ZAKÁŽEME ZPÍVAT…SNÍŽÍME SCHOPNOST SPOLUPRÁCE MEZI LIDMI]

„Jsem tak unavená, že, i když se mi chce na záchod, tak se mi nechce jít. Vyrážím.“

TŘENÍ 6‘:

Vynecháváme jednoho člověka, který usnul.

Pokračuje ticho, nic se neříká.

Sdílíme pocity tíhy, těžkosti.

„Už mi odešla ta marnost. Už mi to dává smysl, vím, proč to dělám.“

SEŠKR. 3‘:

„Nechtělo se mi spát, ono mě to vyplo.“

„Jen si dělejte srandu ze starého člověka.“

„Ono je to vlastně dobrý, člověk si u toho odpočine.“

Odpočinková činnost.

[HOMEOPATICKÝ KOZLÍK BUDE VHODNÝ PRO LIDI, KTEŘÍ SE DOSTALI DO FÁZE VYHOŘENÍ, TUPOSTI, DEPRESE]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C2

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

+7. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Téma dávání dětem hádanek, již je neznají a než, aby si zapřemýšlely, odpověď hledají raději na internetu.

„Umrtví to jakoukoliv emoci, která se dotýká duše. (Když se kozlík dává v podobě čaje či tinktury.)“

„Já jsem dcerce koupila knížku s vtipama, její první četba byly vtipy.“

„Děti vymýšlí své první vtipy typu „hovínko““.

„Jestli ten kozlík není na odstranění hovínek z hlavy.“

SEŠKR. 3‘:

„Už nepadej, na stáří jsou ty pády takový rizikový.“

TŘENÍ 6‘:

Vyprávíme si zážitky se zlomeninami.

Například, jak ta končetina páchne po sundání sádry.

Další téma je dívání se na sport na TV.

Vzpomínáme na krasobruslení, jak komentátoři za starých časů popisovali i oblečení (bývala černobílá televize). Komentování vedlo ke vzbuzení emočního pocitu.

Vypráví se, jak někdo „řeší“ staré rodinné neshody, ale nevyužije možnost podívat se na situaci za pomoci rodinných konstelací.

[ČERNOBÍLÝ OBRAZ TI NEUMÍ UDĚLAT EMOCI, ČERNOBÍLÝ SVĚT (PLUS / MINUS), ŽÁDNÝ PROJEV DUCHA]

SEŠKR. 3‘:

Opět je ticho.                                     

Dva lidé koukají do mobilu a něco tam píšou.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

+8. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Děti se učí o vesmíru a vše naučené se již nezpochybňuje, i když to může být jinak.

Téma, jak lidé často předpokládají, že terapeut je stále k dispozici.

SEŠKR. 3‘:

Téma psí exkrementy, zápach.

„Každý by si měl dělat si to své, zodpovídat si za to.“

„Každý by si měl uklidit po sobě a po svých miláčcích.“

„Zodpovědnost jsme dali někomu jinému do ruky.“

[PŘEDÁVÁNÍ ZODPOVĚDNOSTI NĚKOMU JINÉMU.]

TŘENÍ 6‘:

„Od dob námořního práva člověk je osoba – věc – majetek státu.“

„Už nejsme z pohledu práva živé bytosti.“

Stát = firma.

„Svoboda není z pohledu moderního světa potřeba, nevolník byl vlastně svobodnější.“

„Už se zase probíráme do žití a do smyslu bytí.“

[SVOBODNÝ ČLOVĚK]

SEŠKR. 3‘:

„Včera jako kdybych byla vypnutá z toho celkovém obrazu.“

„Jako kdybych v tomto živote neviděla ten vyšší celek.“

„Když se toto rozpojí, nemají věci smysl.“

„A teď se to najednou vrátilo…“

„Nic není jistý.“

„Vždycky se o sebe nějak musíme postarat, ale my to zvládnem.“

„Babička celý život hromadila a nebude mít komu to předat.“

„Moje babička zažila dvě války, takže celý život měla zásoby jídla. Nechtěla, aby její děti měly hlad.“

[NIC NENÍ JISTÉ, ALE ČLOVĚK SE ZA VŠECH OKOLNOSTÍ ZVLÁDNE O SEBE POSTARAT.]

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

+9. CUKR                                            

TŘENÍ 6‘:

Hovoří se o dělání si zásob jídla doma.

„V Praze člověk jde nakoupit i dvakrát denně.“

„Nelze se zajistit. Už se tady všechno stalo -například padnutí měny v padesátých letech.“

„Hovoříme o lidech, kteří se zajišťují na horší časy.“

„Mohu otevřít dveře? Je tu divný vzduch. Ale kozlík už tu nesmrdí.“

„My ti smrdíme.“

„Vy mi smrdíte.“

„Mám pocit, že jsem byla chvíli mimo, je fakt, že jsem si zdřímla.“

SEŠKR. 3‘:

Hovoříme to tom, že kozlík možná bude vhodný pro mnoho lidí v této nejisté době. Někdo emoce zavře, někdo si bude furt stěžovat. Stěžování si vzájemně nikomu nepomůže.

„Tady smrdí mokrý pes.“

„Jedeme na jistotu.“

„Tito lidé budou v nepohodě, jejich jediná jistota byla hmota.“

[LIDÉ, JEJICHŽ JEDINÁ JISTOTA JE HMOTA, JSOU V NEPOHODĚ.]

TŘENÍ 6‘:

„Už mám pocit, že už jsme skončili.“

„Mohlo by to pomoct lidem dostat se z hromadné hypnózy?“

„Asi to pomůže lidem, kteří se krátkodobě emočně „vypnuli“, aby tuto náročnou dobu přežili.“

Ticho.

„Vzpomněli jsme si na činnosti, co se dělali s dětma v autě, aby jim nebylo špatně (zpívání, slovní fotbal), dnes se to vytrácí.“

„Dnes děti stráví v autě spoustu času.“

[HOMEOPATICKÝ KOZLÍK – PRO KLIENTY, KTEŘÍ SE „VYPNULI“, ABY PŘEŽILI TUTO EMOČNĚ NÁROČNOU DOBU]

SEŠKR. 3‘:

„Četla jsem o tzv. ostrůvkovitém dětství. Dítě přejíždí mezi ostrůvky, škola, kroužek atd. Už se nechodí pěšky. Dětem chybí kontext.“

[CHVÍLE ČASU S MALÝMA DĚTMA, KDY NAPŘÍKLAD JDEME DLOUHO ZE ŠKOLKY, KDY S NIMI PRACUJEME NA ZAHRADĚ…]

[„UMĚT SE K TOMU POSTAVIT, JE DŮLEŽITÉ, TO, CO SI NAHRAJEME V DĚTSTVÍ ZÁSADNĚ OVLIVNUJE NÁŠ ŽIVOT“]

[KOZLÍK BUDE SOUVISET S ADEKVÁTNÍM ZAPÍNÁM A VYPÍNÁNÍM INSTINKTIVNÍCH REAKCÍ.. VIZ POCITY V ZÁTYLKU…]

[KABELKA – KPZ]

[SESTUP NA TOTO TÉMA UDĚLAT]

[BYLINA: KDYŽ NĚKOMU UMŘE PARTER, DÁVÁ SE KOZLÍK, JSOU ŽENY, CO UMÍ JEN DOMÁCNOST, NEVÍ, JAK SI NAPŘÍKLAD ZATOPIT, TYTO ŽENY JSOU PO SMRTI MANŽELA VE ZMATKU (V PARALÝZE, POCIŤUJE TO JAKO OHROŽENÍ.. KOZLÍK JÍ POMŮŽE SE NAUČIT ČINNOSTI, KTERÉ POTŘEBUJE K PŘEŽITÍ)]

[KOZLÍK TI POMŮŽE PROJÍT OBTÍŽNÝM OBDOBÍM A ZADAPTOVAT SE, KOZLÍK TI DÁ KLID A ČAS SE TO NAUČIT]

[S NĚKÝM TO PROŽÍT, KAŽDÝ ČLOVĚK MÁ VÝBAVU UMĚT SE O SEBE POSTARAT, NĚKDO JE VYČURANÝ A HÁZÍ TO NA NĚKOHO JINÉHO.]

„Naše děti dávají přednost lyžování tam, kam se jede kratší cestu.“

Ticho

„Šmrdlinky prdlinky hotovo.“

[NEPROŽÍVEJME SE EXTRÉMNĚ, ALE BUĎME SOBĚSTAČNÍ]

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

       HOTOVO C3

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 

Diskuse bezprostředně po dokončení triturace:

Možná, že bychom si uvědomili, že náš život je „ šmrdlinky prdlinky hotovo… nebrali bychom se tak vážně.

Ukazuje se obsah kabelky, kde je všechno, a ještě je vše dokonale zorganizováno.

Přemýšlíme, proč tolik lidí nakonec dnes nedorazilo na trituraci, zajímavé bylo, že to potřebovali vysvětlovat.

Hovoří se o vypadávání satelitů.

Sestřelování satelitů.

Softwarové odpálení.

Elektronické peníze, veliká zranitelnost, dnes máš, zítra nemáš.

Téma bitcoinů.

„I peníze, co vyděláváme, jsou vlastně „bitcoiny“.“

„Hodnota peněz – máš za co to proměnit, teď už nejsou  ničím podložené.“

„Nejvyšší čas, abychom si to uvědomili.“

„Dřív jsem uměli přežít se strašně málo penězma. Nic jsme nevyhodili.“

[KOZLÍK JSME POTKALI ZA RÁBÍM, KAŽDÝ KOZLÍK ROSTE SÁM, KAŽDÝ JE SÁM SILNÝ, JE DOST AROMATICKÝ, KVĚT NÁDHERNĚ VONÍ, KOŘEN SMRDÍ.]

[KAŽDÝ UMÍ BÝT SÁM ZA SEBE A JE I VE SKUPINĚ.]

[KVĚT S VŮNÍ JE AŽ ANDĚLSKÝ]

Z homeopatické literatury

Valeriana

Hysterie, přecitlivělost, nervové afekce, když dobře vybrané léky selhávají. Hysterické spazmy a afekce obecně. Hysterická plynatost.

Proměnlivá nálada. Má pocit, že je lehký, jako by se vznášel ve vzduchu. Přecitlivělost. Halucinace v noci. Podrážděnost. Chvění. Pocit velkého chladu na hlavě. Tlak v čele. Pocit intoxikace. Bolesti uší po vystavení se chladu a průvanu. Zvuky nervového původu. Hyperestezie. Pocit, jako by v krku visel cár kůže. Nevolnost pociťovaná v krku. Svírání hltanu. Hlad s nevolností. Páchnoucí říhání. Pálení žáhy s polykáním žluklých šťáv. Nevolnost s pocitem na omdlení. Dítě zvrací velké žmolky sraženého mléka po kojení. Nafouklý. Hysterické křeče. Řídký vodnatý průjem, s hrudkami sraženého mléka, děti prudce ječí. Nazelenalá, kašovitá, krvavá stolice. Křeče ve střevech po jídle a v noci v posteli. Dusí se při usínání. Záchvaty astmatu, křečovité pohyby bránice. Měsíčky opožděné a slabé. Revmatické bolesti končetin. Neustálé záškuby. Pocit tíhy. Ischias. Bolesti horší ve stoje a odpočinkem na podlaze, lepší chůzí. Bolesti pat, když sedí. Nespavost, s nočním svěděním a svalovými spazmy. Horší při probuzení. Dlouho trvající horkost, často s pocením obličeje. Převažuje horkost. Pocit ledového chladu.

Zdroj: Boericke W., Boericke O.E.,  Homeopatická Materia Medica s repertoriem. Přeložil Luděk Ryba. Praha. Alternativa. 1999. ISBN 80-85993-29-5

MICHAL YAKIR: TÉMA DIPSACALES: JÁ A SKUPINA

Z šamanských cest:

V našich cestách se významně objevovala informace, že kozlík může být „první pomoc“ pro extrémní polohy nervového systému.

Botanické a fytoterapeutické poznámky:

Kozlík roste v celé Evropě a v severní a východní Azii. Roste v nižších a středních polohách (neroste ve vysokých horách), rád roste podél toků, na vlhkomilných loukách.

(Zdroj: www.botany.cz)

Kořen kozlíku se ve fytoterapii se používá pro psychické obtíže (hluboké smutky) související se ztrátou blízké osoby.

„Valeriána (denemarcha) je horká a vlhká. Ten, kdo trpí pleurisou (zánětem mezi poplicnicí a pohrudnicí) nebo bolestí související s obtížemi typu „gicht“ (problémy pohybového aparátu, mohou to být též arthrotické či revmatické choroby), měl by vzít prášek z kozlíku, o trochu méně prášku z šanty kočičí. Měl by smíchat mouku a vodu v malé misce se sádlem a těmito bylinami a udělat malé sušenky. Měl by je pojídat často. Pleurisa a gicht přestanou a bude mu dobře.“

Zdroj: Hildegarda von Bingen, Physica. Přeložila z latiny do angličtiny: Priscilla Throop. Vermont. Healing Arts Press. 1998. ISBN 978-0-89281-661-3

Pin It on Pinterest